lørdag den 2. februar 2013

Førstehjælp til tør vinterhud


Når vinterhuden ligner noget der er løgn og bare skriger på fugt, så siger min erfaring mig at du kan smøre nok så meget creme på den, men det der virkelig hjælper er at få noget godt, nærringsrigt og fedtholdigt indenbords.

Denne grønne smoothie med avocado, spinat og ananas er spækket med A- og B-vitamin og sunde og gode fedtstoffer, som altsammen er essientielt for en lækker og strålende hud uden vintereksem og tørhed. Tør hud er ikke bare tør hud i min alder - det betyder også rynket hud. Uh, de der tørhedsrynker smækker altså bare lige et par år ekstra på fødselsattesten, så væk med dem!

Til en stor smoothie brugte jeg:

1 håndfuld frisk spinat
1 mini ananas (eller tilsvarende mængde fra en stor)
1,5 dl. kokosjuice
En halv avocado


Spinat og kokosjuice blendes til en ensartet grøn juice hvorefter ananas og avocado blendes med.










------

Today I made a green dry-skin-rescue smoothie with avocado, spinach, coconut water and pineapple. 

12 kommentarer:

  1. Uhm, den ser lækker ud! Jeg suger til mig af de gode råd - jeg ligger nemlig syg, og det lægger i den grad også et par år ekstra på fødselsattesten..

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej da! Ja, sygdom er sgu heller ikke særligt foryngende :(
      Rigtig god bedring!!

      Slet
  2. Hvor har du bare ret Ulla.... Jeg har det præcist på samme måde og jeg er endnu ældre end dig :-) Har virkelig brug for fedt udover fugt. Vil meget gerne prøve din "drink" Rigtig god weekend. Bh Anette

    SvarSlet
  3. Yes det ser lækkert ud! Det vil jeg prøve : )

    SvarSlet
  4. Uhm, luuurve the greenies! Væske er sindsygt vigtigt, og det er faktisk lidt sværere her om vinteren at få drukket nok. Og ellers tilslutter jeg mig Anettes kommentar ovenfor. Fedt er mindst lige så vigtigt. Særligt fiskeolie i lange baner smører bare huden indefra. Farvel til skællet fiskeagtig hud på skinnebenene. Helt uden at bruge fugtigshedcreme. Yep! :-)

    SvarSlet
  5. Slike oppskrifter liker jeg :)

    SvarSlet
  6. Lyder som et godt og "smagfuldt" råd Ulla - det vil jeg prøve, synes især kulden er hård ved mine hænder i år(!!!) Fortsat god weekend til dig! Kh. Louise

    SvarSlet
  7. Ej hvor ser det lækkert ud! Mon man kan købe kokosjuice i Danmark?? :-)

    SvarSlet
  8. Jeg laver en lignende smoothies herhjemme som både mand og børn holder af: Jeg bruger frosset økologisk spinat i stedet, fordi den så bliver dejlig kold, avocado og ananas som dig Ulla, men i stedet for kokosjuice bruger jeg kokospulver - der forhandles i poser hos fx helsebasen - jeg bruger kokospulver frem for kokosmælk i dåser generelt for at undgå dåser, men jeg synes kokospulveret smager godt i smoothien - jeg tilsætter koldt vand alt efter konsistens :-)

    SvarSlet
  9. Man kan få samme Coco juice, bare i karton, på nemlig.com.
    Glæder mig til at prøve den - jeg er tør som en kiks!
    VH Eva

    SvarSlet
  10. Mmmm, lækkert! Jeg elsker grønne juicer og smoothies, har dog ikke prøvet med kokosjuice endnu - elsker smagen, så er sikker på at det hitter hos mig også ;)

    SvarSlet
  11. Og ikke mindst sundt! :) Tak for inspiration

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.